Bloglines

sâmbătă, 17 aprilie 2010

Proba pe pomelnice

V-ati intrebat vreodata de ce mama naibii au babele nume de alea ciudate gen: Pachita, Anghelita, Luxa, Tudosia? Eu da! Au nume de genul asta ca sa-si rupa popa limba cand le citeste din pomelnic. Din ciclul Parastas cu Babe va prezint....Pomana se intoarce, in rolul principal tot Babica han.
Dupa ce a terminat de blagoslovit pe acolo prin biserica a venit randul popii Tom cel Mic sa treca la cetire(sic!)....Frate! Ce place cel mai mult romanului? Sa-si auda numele in microfon si de asta da romanul dedicatii. Babei romanesti ii place sa-si auda neamul in microfon si de aia da pomelnice. Ce au in comun baba si chifliu?
Stand eu acolo sa aud pe "Smaralda, Afrodita, Didina, Gherghina...si tot neamul lor cel adormiiiittt" si observ ceva..cand o baba isi auzea strigat neamul brusc se lumina la fata..aparea pana si un zambet stirb de sub mustacioara ei, turna regulamentar cruci la "fara numar" si apoi baga iarasi capul in covor la matanie. Pana si mamaiile alea care stau pe jilt de batrane ce sunt, baga la fel ca de....obiceiul pamantului frate. Bagat'a popa meu pomelnice la greu ...ascultam cuprins de smerenie si de speranta ca, la momendat voi auzi foarte Cehovian, intre Ioan soldatul si Dimitrie preotul si de o oarecare Ileana curva. Macar de un Stalin sau un Ceausescu ( bunica-mea chiar i-a trecut odata la morti pe baieteii astia nevinovati de s-a schimbat popa la culoare cand a citit) dar in van.
Am aprins si eu o lumanare la sfarsit( una la vii si una la morti). In capela mortuara erau trei care asteptau...Azi popa meu avea treaba fratie...bilet de grup pentru vizite in rai.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu