Bloglines

marți, 11 mai 2010

Renumele la romani sau spaga all inclusive

  Lume, lume, soro lume. I-mi renovez vila spatioasa (desi usor intrata la apa) aflata la un etaj mediocru al unui bloc comunist, dar cu priveliste la alt bloc, fireste. Si dai si renoveaza neicusorule pana ce totul s-a transformat intr-o ruina.  Ei bine, orice ruina nu poate tine fruntea sus in adunarile mic-burgheze ale ruinelor daca nu este dansa si o ruina vizibila la orice ora din zi si din noapte. Asa ca am fost nevoit sa redimensionez instalatia electrica. A redimensionat mesterul tocmit pentru 'ceasta operatiune cat a redimensionat si...ce sa vezi? Trebuia sa schimb superbul meu tablou de sigurante( un Rembrant tarziu, de pe vremea cand maestrul celebrase deja pomana de 40 de zile) cu unul nou, modern (si mai cubist decat Picasso in persoana) iar pentru asta ai nevoie de binecuvantarea  omnipotentei Electrica.sa. M-am prezentat regulamentar la ghiseu, am asteptat cat trebuie sa astepti ca functionara de la ghiseul meu(singurul ocupat din malul de ghisee de la sucursala, si singurul ghiseu unde puteam sa completez o amarata de  cerere) ca sa mi se spuna ca echipele au deja repartizate rondurile pe saptamana aceea si va trebuii sa astept 7 zile.  A...era sa uit! Cererea in cauza m-a costat 50 de lei su am fost intrebat politicos  cu care "Ne'a" de pe la ei de acolo am vorbit ca sa deruleze operatiunea ca nu cumva sa fiu repartizat gresit si sa nu-si ia ala obolul cuvenit pentru folosirea numelui sau de botez(ce naiba! Proprietate intelectuala?) 

  Sase zile mai tarziu,  ma suna un oarecare domn inginer Bute( la fel ca boxeru!) care ma anunta ,cu politetea caracteristica a functionarului roman, ca nu am voie sa-mi schimb tabloul pentru ca ei au drept de proprietate asupra contuarului. 

  Buuun! "Pai de asta am apelat l-a dumneavoastra ca doar nu-mi-oi rupe eu singur sigiliu si mi l-oi pune tot eu la loc."

 " Pai cum indrazniti? Adica ma luati de prost?( ce raspuns evident)" 

Dupa o lunga discutie, pe banii lor bineinteles(adica ai mei ca doar eu platesc abonamentul), pe tema: De ca n-ai sapca dom'le? cu privire la acreditarile, numele, seria din buletin si viata sexuala a electricianului ce mi-a efectuat reparatia, am ajuns la un consens: Pauzele lungi si dese cheia marilor succesuri . Omul a terminat programul( la 15.05) si se grabea acasa asa ca nu avea rost sa-si mai raceasca graiul cu mine. 

  A doua zi de dimineata ( dupa un telefon la mester care la randul lui a sunat la telefon la Ne'a Copyright care l-a sunat pe ne'a Bute "ca boxerul") am primit unda verde pentru reparatie. 

   De la electrica au aparut Lolec si Bolec ,alias echipa de reparatie, care doreau sa continue discutia inceputa anterior: De ce ai sapca dom'le?  deja plictisit pe tema asta, am sunat pe electrician sa vorbeasca cu ei. A folosit mesterul meu " Numele lui Ne'a...."  iar astia s-au luminat la fata. 

"Pai ce n-ai spus asa dom'le! Ce mai tura-vura! Daca asa a zis colegu', se face." Le-am dat o spaguta de 40 de lei iar Lolec si cu Bolec (care pana atunci nici nu vroiau sa auda de schimbarea capodoperei mele de tablou) mi-au lasat si sigiliul pe mana ca sa il fixez cand voi considera de cuvinta si dupa ce am terminat sa le dau si lor un "tarrrr!" ca sa vina sa valideze noul sigiliu. Si apoi au plecat ca intarziau la terminarea programului pe ziua in cauza, era 14.30.

 Sfarsit(maine vin Lolec si cu Bolec pe la mine sa sigileze) 

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu