Bloglines

joi, 6 mai 2010

Cidratat sau de ce-mi plac mie merele

    In vino veritas, in vodka realitas ! Nu eu am spus-o. Parol. Am auzit-o si eu in facultate, la un symposion in sensul mai grecesc al cuvantului, de la un model de caracter pentru noi studentii, un profesor care se lauda ca ma poate baga sub masa.  

   Daca esti Balcanic autentic aceste doua bauturi sunt sacrosante. Vinul si distilatul de X sau Y ( ungurii au o zicala la care eu ader cu incredere: daca poti face gem din ceva, atunci il poti transforma si in rachiu). Acum, mai nou, am (re)devenit bautori si de bere. Nu ma plang...dar prefer un pahar de vin bun la masa si un trascau de calitate. 

Dar nu de asta m-am apucat sa scriu. Nu dom'le! eu m-am apucat sa scriu despre o bautura destul de rara la noi in tara, Cidru. 

DA! Am gasit cidru si in Romania, l-am gustat prima data la Paris, m-am reintalnit cu el in Norvegia( la fel de popcorn ca si restul chestiilor "autentic" norvegiene imprumutate de pe la vecini) si acum in Romania. 

  Deocamdata l-am gasit la un aprozar, 4 lei bidonul de doi litri. Nu-i scump. Gustul e cam pietros fata de delicatetea cidrului normand ,dar merge ( macar nu e CocaCola alcoolizata ca la Bergen).  

   Ironic precum tot ceea ce tine de identitate...nu-mi pot imagina o casa a mea ,in Norvegia, fara o curte plina de meri. Nu pot! E ca si cum mi-as imagina o casuta a mea ,in Romania, fara un umbrar bogat de vie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu